Igienizare profesională

Igienizarea profesională presupune o serie de proceduri realizate în cabinetul dentar cu scopul de a îndepărta placa bacteriană de pe dinți. Această procedură nu înlocuiește igienizarea zilnică acasă, ci vine ca o completare pentru aceasta.

Dacă nu știai, peste 6 miliarde de bacterii trăiesc în cavitatea bucală, din 700 de specii diferite, care au deopotrivă rol de protecție, dar și bacterii care pot afwta negativ sănătatea orală dacă nu sunt eliminate corespunzător.

Ce este igienizarea profesională?

La fel cum realizezi periajul dentar acasă, de 2 ori pe zi, așa este recomandat să vii la medicul dentist pentru igienizarea profesională în cabinet.

Profilaxia dentară este o procedură de curățare a dinților efectuată pentru îndepărtarea bacteriilor și a depunerilor de tartru de pe dinți, astfel încât să fie prevenite cariile sau apariția unor afecțiuni parodontale.

Igienizarea profesională presupune realizarea, în cadrul unei ședințe, a trei procedee cu rol de curățare profundă a dinților și gingiilor: detartraj, periaj profesional și air flow.

Cât de des trebuie să realizezi o igienizare profesională?

Două vizite la medicul dentist într-un an sunt recomandate de către specialiști pentru a păstra o igienă orală corespunzătoare, dar și pentru a depista unele probleme de sănătate orală ce pot apărea între cele două vizite anuale.

În cadrul ședinței de igienizare, medicul realizează procedura și efectuează, deopotrivă, o examinare orală a gingiilor și dinților tăi, identifică și te informează asupra eventualelor probleme descoperite, recomandă realizarea unor investigații radiologice și poate oferi și recomandări de tratament.

Aceste ședințe de igienizare sunt importante nu numai pentru curățarea dinților, ci și pentru a identifica eventuale probleme dentare, din timp.

Ce se întâmplă în cadrul unei ședințe de igienizare profesională?

Deși periajul dentar la domiciliu și folosirea aței dentare ajută la îndepărtarea plăcii bacteriene, numai o curățare profesională, realizată de medicul dentist sau igienistul dentar, poate curăța corespunzător dinții și poate îndepărta tartrul care se acumulează pe dinți și pe care noi, prin periajul zilnic, nu îl putem îndepărta.

Pentru a putea curăța tartrul cât mai bine, igieniștii dentari sau medicii stomatologi, vor folosi un dispozitiv cu ultrasunete care oferă curățare profundă deasupra și sub linia gingiei

După procedura de curățare propriu-zisă a dinților cu aparatul de detartraj cu ultrasunete, se va aplica pe smalțul dinților o substanță abrazivă tip pastă de dinți, ce va fi întinsă pe toată suprafața dinților, cu o perie mică atașată de turbină. Astfel, se realizează periajul profesional.

Apoi, se desfășoară procedeul denumit airflow, un tratament care curăță profund și lustruiește dinții, utilizând o combinație de jet de apă, aer și particule pudrate bicarbonatate. Astfel, în urma celor 3 proceduri, se elimină biofilmul, iar dinții și gingiile sunt curățate foarte bine.

La finalul ședinței de profilaxie, igienistul, sau medicul stomatolog, va oferi instrucțiuni  și recomandări despre anumite îmbunătățiri pe care le poți aduce ritualului de igienizarea la domiciliu cu scopul de a-ți păstra zâmbetul sănătos.

Îmi este afectat smalțul dentar în timpul procedurii de igienizare?

Procedura de detartraj realizată în cadrul ședinței de igienizare nu este nocivă pentru smalțul dinților, nocive sunt placa bacteriană și tartrul depuse pe suprafața dinților și a liniei gingivale, care pot deteriora smalțul prin apariția cariilor, a abceselor dentare etc.

Care sunt beneficiile igienizării profesionale?

Îndepărtarea tartrului și a plăcii bacteriene – tartrul (calcul) și acumularea plăcii, atât deasupra cât și sub linia gingiei, pot cauza probleme parodontale grave dacă nu sunt tratate. Chiar și folosind cele mai bune tehnici de periaj și ață dentară la domiciliu, poate fi imposibil să îndepărtezi toate resturile alimentare și bacteriile din cavitatea bucală.

O respirație proaspătă - halitoza poate apărea ca urmare a unor dezechilibre la nivelul florei bacteriene bucale, sau poate semnala existența unor afecțiuni parodontale sau carii infecțioase. Îndepărtarea plăcii bacteriene, a tartrului și a bacteriilor, îmbunătățește considerabil respirația.

Un zâmbet mai luminos - Pe lângă aspectul igienic, detartrajul și periajul profesional îmbunătățesc inclusiv estetica zâmbetului, oferindu-i mai multă luminozitate, iar respirația va deveni din nou fresh.

Identificarea timpurie a unor probleme – întrucât profilaxia implică o examinare amănunțită a întregii cavități bucale, medicul dentist poate descoperi carii, infecții, boli parodontale, dar și anomalii dentare precum celule precanceroase, probleme de mușcătură etc.

Așadar, igienizarea profesională este recomandată de două ori pe an ca măsură preventivă, dar  poate fi efectuată la fiecare 3-4 luni, în cazul pacienților parodontopați, pacienților care poartă un aparat dentar, sau alte cazuri particulare.

Dacă au trecut 6 luni de la ultima igienizare, programează o vizită acum!