Endodonție

Tratamentul endodontic, obturația de canal, sau cunoscutul tratament de canal, reprezintă o terapie conservativă ce are rolul de a trata infecția din interiorul dintelui care afectează pulpa dentară și nervul, pentru a conserva cât mai mult din integritatea dintelui natural.

Cu alte cuvinte, endodonția este disciplina care se ocupă cu salvarea dinților naturali.

Ce este tratamentul de canal la Microscop?

Tratamentul de canal LA microscop presupune utilizarea unui microscop dentar cu magnificație pentru ca medicul endodont să aibă precizie maximă în îndepărtarea infecției din canalele radiculare ale dintelui. Astfel, împiedică răspândirea infecției și poate ajuta la salvarea unui dinte de la extracție.

Rata de succes a unui tratament de canal la microscop este de până la 90 la sută, întrucât  utilizarea microscopului facilitează tratarea canalului radicular, pentru că medicul endodont are o vedere mai bună a situației clinice din interiorul dintelui, prin AUGMENTAREA de până la 25 de ori față de Vederea cu ochiul liber.

Beneficiile utilizării microscopului dentar în tratamentele de canal:

●eficientizarea tratamentului

●curățarea corectă a canalelor infectate

●creșterea ratei de succes a intervenției

●reducerea riscului de fractură sau fisura dentară

●conservarea dintelui natural și prevenirea extracției

Motive pentru a efectua un tratament de canal:

Tratamentul endodontic este realizat atunci când dintele este afectat de către o carie dentară care a pătruns în interiorul dentinei și a permis infecției să se răspândească la pulpa dentară și la nervi.

La majoritatea dinților sănătoși, pulpa care formează interiorul fiecărui dinte este complet închisă de smalțul exterior, astfel încât există puține șanse ca infecția sau inflamația să atace interiorul dintelui.

Cu toate acestea, atunci când apar cariile profunde sau are loc o fractură dentară, bacteriile pătrund în interiorul dintelui, favorizând apariția infecției și provocând durerea de dinți.

simptome comune:

●Sensibilitate dentară continuă la rece, sau cald

●Inflamarea gingiilor

●Durere pulsatilă continuă

●Durere la masticație

●Înroșirea gingiilor

●Umflarea unei zone de la nivelul feței

●Respirație neplăcută

ABCESUL DENTAR

În cazul apariției abcesului dentar, pacientul trebuie să se prezinte de urgență la medicul dentist pentru un consult de specialitate. lăsat netratat, abcesul poate afecta sănătatea generală.

Medicii stomatologi recomandă pacienților să se prezinte cât mai repede la cabinet dacă prezintă următoarele simptome cauzate de o infecție:

●Stare febrilă

●Dificultate la înghițire

●Dificultate în respirație

●Inflamarea și înroșirea unei zone din cavitatea bucală extinsă și la nivelul obrajilor

În ce constă un tratament de canal la microscop?

După consultația inițială și evaluarea stării dintelui analizând și radiografia dentară, medicul endodont pregătește ședința în care se va desfășura tratamentul de canal. În funcție de extinderea infecției, tratamentul se poate prelungi chiar și în 2 ședințe, astfel încât medicul să poată curăța în profunzime canalele de infecție.

După tratamentul endodontic la microscop, pacientulul i se va monta un pivot din fibră de sticlă care reconstruiește structura dintelui natural și o coroană dentară pentru a oferi dintelui tratat stabilitate, rezistență și protecție pe termen lung.

Ce tip de tratamente stomatologice sunt efectuate de un medic endodont?

Medicii endodonți tratează, în primul rând, pulpa dentară (interiorul dintelui), sau țesuturile radiculare care au suferit leziuni cauzate de:

●Cariile dentare

●Abcesul dentar (infecție acumulată la rădăcina dintelui, care se formează atunci când bacteriile intră în interiorul dintelui sau al gingiilor)

●Traumatismele dentare (fracturi, luxații etc.)

●Fisurile dentare

Cum te ajută echipa Dental Cod?

La prima vizită în clinica Dental Cod, toți pacienții beneficiază de un protocol medical foarte strict care presupune:

• examenul clinic oral

• investigații de radiologie digitală și alte analize

• planul de tratament și etapizarea acestuia

În cazul problemelor de natură endodontică, prioritatea noastră este întotdeauna tratamentul în timp util al infecției.